2019. ápr 09.

Egyszerűbb gyermekkor, a mi utunk

írta: Evi Hernaez
Egyszerűbb gyermekkor, a mi utunk

Az írásaimból már megtudhattátok (meg ugye sokan személyesen is ismertek), hogy igyekszem nagyon tudatosan nevelni Pablot. Nemcsak az ösztöneimre hagyatkozom, hanem gyűjtöm a releváns információkatt, ami alapján a nevelést csinálom. Nekem nem elég, hogy "a védőnő azt mondta", vagy hogy "anyáink is így csinálták". A világ állandó változásban van, minden rohamtempóban fejlődik, újabb és újabb kutatások születnek, melyek utat mutathatnak a gyermeknevelésben (is). Ami 5 éve még bevett szokás volt, az ma már lehet, hogy bizonyítottan káros. Ami régen működött, a mai digitális életben lehet, hogy nem állja meg a helyét. Ezzel a ténnyel nehezen lehet vitatkozni.


Csak egy apró példát mondok (szoptató anyukák figyelem!): tévhit, hogy a szoptatás alatt nem lehet semmit sem szedni. Van egy gyűjtőoldal, a www.e-lactancia.org, ha beírod a gyógyszer nevét vagy a hatóanyagot, akkor megtudhatod, hogy kockázatos-e a szoptatás alatt, vagy nyugodtan lehet bevenni belőle, mert nincs hatással az anyatejre. Néhány napja publikálták, hogy a Nolotil a magas kockázatú gyógyszerek közé lett sorolva, holott eddig zöld jelzést kapott. Bennem megállt az ütő, mert a fogimplantátumaim berakásakor (fél éve) napokig Nolotilon éltem. Sajnos már semmit sem lehet tenni, nagyon remélem, hogy Pablora semmilyen negatív hatással nem volt.
Látjátok, erre értem, hogy mennyire minden változik.

img_20190402_112822_edited.jpg

No de hogy visszakanyarodjak: tudatos vagyok, olvasok, tanulok, igyekszem a legújabb ajánlások szerint eljárni.
Kim John Payne Egyszerűbb gyermekkor című könyvét még Ancsi küldte nekem, amikor Pablo néhány hónapos volt. Alapmű! Vagyis az, ha szülőként az a célotok, hogy a gyerekeitek ne legyenek túlstimulálva, a megfelelő tárgyi környezet vegye körül őket, és ezáltal olyan gyermekkoruk legyen, ami a leghatékonyabban támogatja a fejlődésüket.
Jobbnál jobb ötleteket ad az otthon megreformálására, az együtt töltött idő maximális kiélvezésére, a túlzások leredukálására. Az egyszerűséget hirdeti: nem kell 500 játék és 10 féle különóra,nem baj, ha néha unatkozik a kicsi.

img_20190404_175623_1_edited.jpg

Imádom a könyv minden egyes sorát, és amikor szembejött velem az ezen alapuló online tanfolyam, nagyon megörültem. Faragó Áginak hívják az oktatót, a könyv írójának saját tanfolyamán szerezte meg az Egyszerűbb életkor tanácsadó képesítést. 7 héten keresztül egy Facebookos szülőcsoportban kapunk heti anyagokat, videókat, feladatokat. Keddenként egyórás élő konzultáció van egy olyan platformon, ahol a csoport minden tagja jelen van. Beszélgetünk, tapasztalatot cserélünk, Ági pedig nagyon sok hasznos információval lát el bennünket. Alapvetően a könyvet vesszük át fejezetről fejezetre, de nem feltétlenül kell a tanfolyamhoz a könyv elolvasása.

img_20190404_164459_1_edited.jpg

Nagyon hasznosak találom! Mert az egy dolog, hogy anno, hónapokkal ezelőtt elolvastam és kijegyzeteltem a könyvet, de a tanfolyammal igazi gyakorlati segítséget kapok. Van egy nagyon jó technika például a "hisztik" (még mindig utálom ezt a szót) kezelésére. A múlthéten kedden, pont az online találkozó előtt Pablo borzasztóan ébredt a délutáni alvásból: csapkodott, ütötte a falat, visított, és egyszerűen nem tudtam kizökkenteni. Elkezdtem magamban a gyakorlatot csinálni, amit Ági tanított egy héttel hamarabb, és csodák csodájára ép ésszel és nyugodtan ki tudtam várni, amíg Pablo magához tért. Utána megpuszilgattuk egymást, meguzsiztunk, és kenyérre lehetett kenni egész délután. Engem is. Mert nem voltam síkideg a kiborulásától.

Múlthéten rendszerezni és szelektálni tanultunk, ma pedig a ritmusról és a családi szokásokról fogunk beszélgetni.

Nagyon ajánlom minden gyermekes családnak, rengeteget segít abban, hogy ne zsúfoljuk tele a gyerekeink életét. Hogy megélhessék a gyermekkorukat.

Ha vége a tanfolyamnak, megírom összefoglalva a tanultakat. Addig is, olvassátok el a könyvet, megéri!

img_20190408_173929_1_edited.jpg

Szólj hozzá